Monday, February 28, 2011

Kezutan

Salam!

Haha. Okay. Harini aku nak cerita pasal kompang yang berlangsung hari ahad haritu. Tapi aku nak start dari hari sebelumnya which is hari Sabtu. Haha. Maaf. Kalau aku cerita dari hari ahad je, klimaks die nampak kurang. :b

 

Ok. Hari Sabtu haritu (26/2)  ada buat full dress rehearsal dekat court tempat selalu berlatih tu. Kira full dress rehearsal ni macam pertandingan betul la. Semua full, dari pakaian sampaila gerakan. So tepat pukul 9.30, kitorang buka gelanggang. Warm up suara, pukulan sampailah dalam pukul 10.15 macam tu. Habis, terus nak start rehearsal. Kitorang time tu agak gabra la. Dah la first time main dengan baju yang besar gedabak tu. Memang gabra habis. Dapat pulak besok nak pertandingan. Lagi la cuak!       -___-“ 

 

So, kitorang pun main lah. Hmm, agak kureng la malam tu. And boleh nampak yang diorang gabra, and mungkin sebab tak biasa main dengan baju tu. Jadi memang nampak kurang ceria. Tapi takpe, setel main, terus kitorang jumpa dengan penyelia, (Encik Shahrul) and dia bagi la sikit tips kat kitorang. And, andd lepas tu kann abang Faris belanja makan apam. YUMMMEEHHHH!:D Hahahaha. Kalau lapar semua pun jalan kan  :b

 

Ini la kitorang punya rehearsal video :D

 

Memang boleh nampak yang kitorang banyak kantoi. Huhu. Tapi takpa, semua tekad tanamkan dalam hati yang hari Ahad nanti nak buat yang terbaik. :)

 

 

 

HARI AHAD PUN TIBA

Hahahah. Bajet nak bagi suprise sikit la. So yeah. Pagi tu dalam pukul 8 pergi DTC kejap. Nak try setting tempat and bajet jarak dari pengadil. Kebetulan 11th ada kat situ so dapat la tengok diorang main. Beat diorang slow and maintain je. Kitorang ni mimpi jela kan nak main slow-slow. Haha. Dah setel setting-setting semua, aku pun tido. Haha. Ye la, harapan la aku nak berjaga pagi-pagi yang indah ni kannn. :b

Tepat pukul 1, kitorang kumpul depan pejabat. Dalam kul 1.30 tu terus gerak pergi DTC. Sepanjang perjalanan tu aku semacam tak percaya yang kitorang dah sampai situ. Rasanya baru je seminggu dua lepas kitorang baru kenal satu sama lain. So sampailah kat DTC. Solat bagai and tak lama lepas tu acara pun start. Haha. Giliran pertama, 1st, lepas tu 7th, 11th, 8th, kitorang and last skali 9th.

Kejap je tunggu. Tahu-tahu je dah turn kitorang. Excited gilaaaaaaa! :D

Kitorang punya persembahan ^_^

 

Nak dipendekkan cerita, sampaila waktu pengumuman keputusan.

Tempat kelima: 1st (Time ni aku da redha dah. Sebab 1st main best. Dah pujuk hati dah. “takpela nabil, kita datang untuk pengalaman kan”

Tempat keempat: 11th (Time ni aku terdetik, eh, kalau 11th kolej adik beradik kita dapat placing, takkanla 12th takpat kut Sad smile )

Tempak ketiga: “Kolej kediaman Keduabelas!” Aku tak percayaaaaaaaaaa!! Kitorang terus terkinja-kinja sebab terlampau gembira plus terkejut sebab dapat placing. Dalam 10 minit lepas dapat result tu, aku rasa nak pitam sebab terkejut sangat yang kitorang dapat placing. Aku nampak abang nizar, terus peluk. Sayang abang Faris takpat datang tengok kitorang menang. huhu. Tapi apa-apa pun, aku rasa sangat bersyukur. Kitorang semua lah senang cerita. Haha. Mana taknya. Ingatkan takkan dapat apa-apa. Sekali tengok ada placing. Alhamdulillah :)

 

NI gambar-gambar sekitar Acara Kompang :D

P1080474(ini Cop dekat belakang kompang yangaku main. Pakcik ni buat kompang kut. Haha)

 

P1080475

 

P1080476

 

P1080477

 

P1080478

 

P1080480

 

P1080481

 

P1080483

 

P1080485

 

P1080486

 

P1080489

 

P1080490

 

P1080491

 

P1080495

 

P1080501

 

P1080503


P1080505

 

Oh btw, malam ni ada buat makan-makan untuk budak-budak kompang. Nanti aku update lagi okay :) Peace!

No comments:

Post a Comment